Ja, en kunsthistoriker er jo nyttig, det er det jeg prøver å si! Kan godt legge til at det er spennende hvordan Gunn utnytter dybden og skyggesillet som skapes ved den grønne tekstilen. Legg også merke til hvordan den ene tamburinen formelig henger utenfor stupet - prøver å hun si noe om hvordan nasjonaldagens patriotisme kan føre oss på ville veier, at vi kan nærme oss avgrunnen? Interessant også hvordan hun velger å konsentrere seg om noen få utvalgte produkter, dermed unngår hun den barokke virkningen som ligger latent i stoffstykkets dynamikk. Fargebruken er interessant. Hun gjennomfører stilen som fonten og skiltene åpner for: noen vil kalle det "kitsj". Det er tydelig at hun som det postmodernistiske mennesket hun er spiller på ironi.
4 kommentarer:
Jeg tror jeg vet hva hun prøver på: Vår, hunded**t og 17. mai Hun skal ha honnør for å tenke utenfor boksen!
Oj, godt skjulte budskap på Sinsen mao. Interessant å få det tolket av en kunsthistoriker. Følg gjerne opp i neste utstillingsvindu-bilde!
Ja, en kunsthistoriker er jo nyttig, det er det jeg prøver å si!
Kan godt legge til at det er spennende hvordan Gunn utnytter dybden og skyggesillet som skapes ved den grønne tekstilen. Legg også merke til hvordan den ene tamburinen formelig henger utenfor stupet - prøver å hun si noe om hvordan nasjonaldagens patriotisme kan føre oss på ville veier, at vi kan nærme oss avgrunnen? Interessant også hvordan hun velger å konsentrere seg om noen få utvalgte produkter, dermed unngår hun den barokke virkningen som ligger latent i stoffstykkets dynamikk. Fargebruken er interessant. Hun gjennomfører stilen som fonten og skiltene åpner for: noen vil kalle det "kitsj". Det er tydelig at hun som det postmodernistiske mennesket hun er spiller på ironi.
Fabelaktig!!! Jeg gleder meg til mer!!:D
Legg inn en kommentar